Veelgestelde vragen en antwoorden 19 januari

Op woensdag 19 januari jl. is er een digitale bewonersavond gehouden. De meestgestelde vragen en de antwoorden vindt u hier.

Hoeveel reacties zijn er binnengekomen?
Er zijn 240 brieven bezorgd. Daarnaast heeft er een artikel gestaan in het GemeenteNieuws. Uiteindelijk  zijn er 24 reacties/aanmeldingen binnengekomen.

Wat wordt de uiteindelijke breedte van de trottoirs?     
In het schetsontwerp is een breedte opgenomen van 1,20 meter aan de ene zijde en 1,50 meter aan de andere zijde. Omdat het nog een schetsontwerp betreft, is de breedte nog niet definitief.

Wat gebeurt er met de parkeerplaatsen als de supermarkt weggaat?      
Op de huidige locatie van de supermarkt komen appartementen. Hierdoor blijft er een parkeerbehoefte Deze parkeerbehoefte zal meegenomen worden in het definitieve ontwerp van de Gochsestraat.

Wordt de rijbaan nu definitief in asfalt uitgevoerd?       
Ja, de rijbaan zal in asfalt worden uitgevoerd.

Geven de drempels en verhoogde kruising overlast qua geluid en trillingen?     
De verwachting is van niet. De drempels en verhoogde kruisingen worden conform de richtlijnen aangelegd. De verkeerssnelheid gaat van 50 km naar 30 km. Door de uitvoering in asfalt in plaats van klinkers in het nieuwe ontwerp zullen het geluid en trillingen minder zijn.

Wat gebeurt er met de huidige afvalcontainers voor glas en textiel?
De glascontainer geeft op dit moment geluidsoverlast. Er komen ondergrondse containers ten behoeve van de appartementen. De exacte locatie hiervan is nog niet definitief. Dit geldt ook voor de glas- en kledingcontainers.

Wordt de weg nu ingericht als 30 km/uur weg?
Er is nog geen verkeersbesluit genomen. De Raad heeft besloten dat de wegcategorie van de Gochsestraat een erftoegangsweg type 1 is geworden, waar een maximum snelheid van 30 km/uur bij hoort.

Is de wegbreedte van 6,20 meter definitief? Bepaalt de bus de breedte van de weg?    
Dit is een schetsontwerp en deze breedte wordt wel gewenst vanuit de gemeente. Dit in verband met de ontsluitende functie van deze weg. Ook vanuit de busmaatschappij Connexxion is dit gewenst.

Is het aantal parkeerplaatsen bij varianten B en C niet erg laag?
Dit is onderdeel van de keuzes die er gemaakt moeten worden. Er moet ook groenbehoud gerealiseerd worden.

Is het mogelijk om rekening te houden met de grootte van de bomen die (terug) geplaatst gaan worden? 
Daar houden we rekening mee.

Hoe lang duren de werkzaamheden en is de weg niet bruikbaar?         
Dat is nu nog niet bekend. Het ontwerp moet eerst klaar zijn. Start van de werkzaamheden is vanaf 3de kwartaal in 2022.

Momenteel bestaat het gevoel dat er hard wordt gereden.  Wordt er met asfalt nog harder gereden?
Met de beoogde rode fiets(suggestie)stroken en de rijbaan voor de auto in zwart, wordt verwacht dat de automobilist zich aanpast aan de snelheid.

Wordt het parkeren daar opgelost waar het parkeren ook een probleem is.       
Dit wordt nu het meest gedaan in variant A. De definitieve keuze dient hierin nog gemaakt te worden.

Wordt het oordeel van de bewoners Gochsestraat zwaarder gewogen dan het oordeel van omliggende straten?          
De bewoners van de Gochsestraat zijn inderdaad direct belanghebbende. Vanuit de omgeving hebben we ook graag input op de varianten.

Wat gebeurt er met onze opmerkingen?            
Elke opmerking kan waardevol zijn en worden daarom beoordeeld door het projectteam van de  gemeente. Deze worden eventueel meegenomen in de het planproces en het verder uitwerken van het schetsontwerp naar een definitief ontwerp.  Dit is tevens de volgende stap in het proces.

  • Geen resultaten gevonden

    Je zoekopdracht leverde helaas geen resultaat op. Controleer de spelling of probeer het opnieuw met een andere term.
Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.